woensdag 25 maart 2009

Ding #2: RSS feeds rechts toegevoegd

Vanochtend heb ik via "Indeling" en "Pagina-elementen" 2 RSS feeds toegevoegd. Eentje van de Nedbiblijst (waar ik weer de onvermijdelijke Laval Hunsucker zag langskomen, de reden waarom ik me vorig jaar van die lijst heb uitgeschreven), en een Feed via Google News op het zoekwoord Twitter. Ook experimenteerde ik met een videostream van Youtube filmpjes op een bepaald trefwoord, in het rechter menu op de weblog maar dat werkte niet goed, tenminste de video's haperden, dus maar weer weggehaald. Wat leuk zou zijn is een RSS feed met zichzelf verversende plaatjes. Bij Harold zag ik net in zijn Wordpress blog rechts Flickrfoto's Ziet er mooi uit! Beetje abstract, kleuren maken vrolijk. Blogger kende ik al een beetje vanwege mijn natuurgeluidenblogje waar ik 2x per jaar iets opzet, http://nature-sounds.blogspot.com/ Wordpress lijkt me ook een goed blogprogramma. Heb er wel eens mee ge-experimenteerd en alles is redelijk intuitief te vinden. Het meest ervaring heb ik met de Myspace blogs. Ook daar weinig gekkigheden, de meeste van dit soort toepassingen gaan toch steeds meer op elkaar lijken.

1 opmerking:

  1. Je kan bij blogger ook allerlei flickr dingen toevoegen, zoek op flickr als je geklikt hebt op gadget toevoegen.
    Iets als My Flickr Gallery is vrij simpel maar er zijn iets van 200 verschillende soorten, sommige kant en klaar met willekeurige vakantiefoto's of nieuwsfoto's.

    BeantwoordenVerwijderen