donderdag 30 april 2009

Ding # 9 - Over web 2.0

Luisterend naar mijn favoriete muziekprogramma op BBC 6 van Tom Robinson, zocht ik in http://search.twitter.com op Creative Commons en kom ik een lijst tegen van 30 places to find Creative Commons media tegen via een link op een blog van iLibrarian. De zoek- en vindmogelijkheden zijn eindeloos. Voor Web 2.0 dacht ik bij mezelf aan twee steekwoorden, 'snel' en 'veel'. Het grote voordeel van web 2.0 toepassingen is dat je nu heel snel kan zoeken, communiceren, publiceren, visualiseren etc., maar als gevolg daarvan is er ook erg veel te vinden, waardoor de echt waardevolle dingen ondergesneeuwd raken. Wat dat betreft was Andrew Keen's Cult of the amateur wel een oogopener voor mij. Toch denk ik dat Web 2.0 vooral ook leuk is, en zolang privacy en auteursrecht goed geregeld is kunnen we er ons in de mediatheek niet echt een buil aan vallen. De bijdragen van Woaghoalt en Dingen doen kan ik zeker onderschrijven:"RSS feeds zijn reuze handig" & "Handig om op 1 plek al het relevante nieuws" ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten