woensdag 3 juni 2009

Ding # 14 - Instant messaging / Chatten

Geïnspireerd door een nuttige tussenevaluatie met Gerard Bierens en Ilka en Harold, vrolijk verder met ding 14. Instant messaging, ofwel chatten. Een jaar of wat terug zag je dat heel vaak in de mediatheek, maar nu valt het minder op of is het beter geintegreerd in andere schermen die mensen open hebben staan. Mijn dochter van 12 is er al een tijdje druk mee, zou er een soort verschuiving zijn dat bepaalde nieuwe dingen eerst door studenten en dan van middelbare scholieren naar basisschoolleerlingen doorsijpelen? Dat er voor Meebo niks geïnstalleerd hoeft te worden is wel een voordeel bij de HU waar je officieel zelf niks mag installeren. Of hebben wij hier standaard MSN? hmmmm - heb me aangemeld bij MEEBO maar dan wordt toch weer gevraagd naar accounts die ik al zou moeten hebben bij MSN, Yahoo etc,... quod non. Wat te doen? Toch maar even naar MSN gegaan. Na wat geklik en accepteren van 2 overeenkomsten met Microsoft heb ik dus nu een MSN account,... denk ik. Via Meebo kan ik nu dus chatten. Heb een boodschap achtergelaten op http://chatlogs.meebo.com/room/library20/logs/today/ wie weet is daar iemand wakker.

1 opmerking:

  1. Studenten hier zitten vrijwel allemaal met een MSN open. Da's inderdaad wel wat minder dan voorheen maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat we sinds een tijdje een melding bij de deur hebben op een groot scherm dat "echt werk" voorrang heeft boven chatten, hyves etc.

    BeantwoordenVerwijderen