vrijdag 12 juni 2009

Ding #18 Librarything

De Universiteit Utrecht heeft vorig jaar Librarything aan zijn catalogus toegevoegd - dat wil zeggen dat ze een automatische link hebben gemaakt om door te klikken, dus ze hoefden niks handmatig toe te voegen (begreep ik uit de berichten). Zelf heb ik om te kijken hoe het werkt hier twee boeken neergezet: http://www.librarything.nl/catalog/dickv. Het Dashboard is wat druk en ik zie niet snel een knop om aan te geven dat ik ook aan externen mijn Librarything wil laten zien... dus hopenlijk werkt het, laat het me weten. In ieder geval - het is een groots gebeuren natuurlijk - 30 miljoen boeken gecatalogiseerd, van trefwoorden en commentaar voorzien door ruim een half miljoen geregistreerde gebruikers (bron: Richard Newman in Australian Journal of Communication • Vol 35 (3) 2008). Hoewel ik al een tijdje een Librarything account heb, kreeg ik niet eerder een bericht dat iemand mij wil volgen of anderzins contact wil leggen. Dat is bij Twitter, Hyves, Youtube en Myspace wel anders (in mijn geval dan). Juist reacties van anderen zorgen dat je doorgaat met toevoegen van berichten en zelf weer contacten zoeken. Misschien heb ik ergens in het Dashboard van Librarythink iets niet goed ingesteld waardoor ik voor derden onzichtbaar blijf... ik zal wat menuutjes openen en vinkjes zetten, wie weet wat er gebeurd. Maar eerst weekend, de zon schijnt!

2 opmerkingen:

  1. De koppeling van UU met LT gaat toch wel iets verder nog dan een automatische link. Vorig jaar sprak Menno Rasch daarover tijdens een FOBID studiedag. Heb de presentatie zelfs nog teruggevonden, zie hier (PPT).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik, heb je toegevoegd als vriend en krijg nu het bericht dat ik moet wachten op bevestiging.

    Ik zie trouwens dat de officiƫle pagina van Vestdijk senior allerlei informatie mist.
    http://www.librarything.nl/author/vestdijksimon

    BeantwoordenVerwijderen