maandag 8 juni 2009

Ding # 15 - Podcasts

Net bekeek ik het filmpje "Podcasting in plain English", en het blogbericht van Woaghoalt. Ook las ik globaal http://www.vaninternetnaaronderwijs.nl/podcast/maken - en zag daar Audacity genoemd: een prima open source programma om audio te bewerken. Ik maak er al jaren met plezier gebruik van voor het knippen, plakken en filteren van eigen muziekopnamen. Ervaring met zowel downloaden als online zetten van MP3 heb ik wel, maar de RSS kant van het verhaal ken ik nog niet zo. Meestal ga ik op zoek naar muziek/geluid waar ik over gehoord of gelezen heb en zoek ik, evt. in een onderwaterscherm, naar een downloadbare MP3. Het idee om je op een podcast te abonneren zodat bestanden vanzelf worden gedownlaod spreekt me niet zo aan. Ik luister meestal thuis naar muziek en bezit eigenlijk geen goede MP3 speler. Daar moet ik maar eens iets aan gaan doen. Iemand nog tips? Als mediatheek zetten we een mp3 op Surfmedia - een masterclass met journalist Frenk van der Linden. Je kan hem hier beluisteren: http://www.surfmedia.nl/Mediatheek/Pages/MediaFragment.aspx?videoId=147764. Heb ook nog even via Gespod gekeken bij Alternatieve muziek - en luister nu naar Folk/ Americana... klinkt mij meer van hetzelfde ind e oren. Ik mis toch een beetje het bredere palet van radioprogramma's als op BBC 6 of 3voor12, of Radio5. Er moet wel een beetje afwisseling zijn. 20 Johny CAsh klonen achter elkaar is een beetje teveel van 't goede.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten